Czcionka: A A+ A++
Kontrast: wersja domyslna wersja kontrastowa
Godło Polski Biuletyn informacji publicznej BIP
  • Z życia przedszkola...

    Wydarzenia 2023/2024

    Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji w aktualnościach :)

  • Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024

    Informacje dotyczące rozpoczęcia roku szkolnego 2023/2024

Zajęcia logopedyczne

Zajęcia logopedyczne są zajęciami nieodpłatnymi prowadzonymi przez logopedę i neurologopedę mgr Monikę Kolarską, odbywają się one od poniedziałku do piątku w następujących godzinach:

 

Poniedziałek - 8.00 do 13.00 Gr. VII oraz terapia grupowa w Grupie III

Wtorek 8.00 do-11.00 Grupa VI

Środa -  8.00 do 12.00 Gr. IV  

Czwartek -  8.00 do 12.00 Gr. V

Piątek -  konsultacje logopedyczne dla rodziców i opiekunów prawnych dziecka po wcześniejszym umówieniu się    

 

Podczas zajęć logopedycznych wykorzystuje różne ćwiczenia takie jak: masaż logopedyczny, logorytmikę, tematyczną gimnastykę buzi i języka, element integracji sensorycznej, elementy metody werbo-tonalnej, komunikację alternatywną, metodę czuciową, ćwiczenia z wykorzystywaniem jedzenia i picia, metodę mówienia wydłużonego, relaksację, gry i zabawy przy stolikach a także certyfikowane programy logopedyczne na komputerze.  Utrwalając naszą pracę, każde dziecko posiada swój zeszyt, który jest kreatywny :) i zachęca to sięgania po niego częściej :) „ Na logopedii pomysły nigdy się nie kończą”

M. Kolarska

Indywidualne zajęcia logopedyczne są wykonywane przez dziecko pod okiem specjalisty bez przymusu i zazwyczaj prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć stosuje się liczne ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia buzi i języka, które dają gwarancję sukcesów w dalszym postępowaniu logopedycznym.

Należy jednak pamiętać, że nawet najlepiej prowadzone zajęcia nie przyniosą wielkiego efektu jeśli do wspólnej pracy nie włączą się rodzice dziecka. Dlatego tak ważne jest wykonywanie ćwiczeń zaleconych przez logopedą przedszkolnego wspólnie z dzieckiem w domu.

 

RODZICU!

Z całą pewnością mowa jest bardzo istotną umiejętnością człowieka. To głównie dzięki niej porozumiewamy się ze światem,  wyrażamy swoje pragnienia, nazywamy emocje. Rozwój mowy jest procesem, który trwa latami. Bardzo dobrze, jeśli przebiega on harmonijnie, zgodnie z przyjętymi normami.

 

Cele ogólne mojej pracy mają za zadanie:

  • stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowej wymowy,
  • rozwijanie kultury słowa potocznego i artystycznego,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka,
  • wyrabianie u dziecka właściwej motywacji do podjęcia prawidłowej wymowy,
  • nawiązanie właściwego kontaktu z dzieckiem, opartego na pełnym zaufaniu oraz ukształtowanie pozytywnego stosunku do zajęć.

 

Do celów szczegółowych zaliczymy:

  • kształtowanie świadomej analizy głoskowej i kontroli własnej wymowy przez dziecko,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków artykulacyjnych,
  • wyrabianie prawidłowego toru oddechowego,
  • usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych ( języka, warg),
  • usprawnianie słuchu fonematycznego,
  • wywołanie danej głoski,
  • poprawna wymowa głosek w izolacji,
  • poprawna wymowa głosek w sylabach,
  • utrwalenie poprawnej wymowy głosek w sylabach i w wyrazie - w nagłosie - w śródgłosie - w wygłosie,
  • utrwalanie poprawnej wymowy głosek w parach wyrazów, w zdaniach, wierszach, mowie potocznej, 
  • różnicowanie nieprawidłowo i prawidłowo brzmiących głosek,
  • utrwalenie wymowy głosek w opozycji np. syczące - szumiące,
  • bogacenie słownictwa biernego i czynnego przez opowiadania i rozmowy.

 

 ĆWICZENIA  USPRAWNIAJĄCE NARZĄDY ARTYKULACYJNE

 

 

Ćwiczenia usprawniające wargi

Balonik - nadymanie policzków, usta ściągnięte (dla urozmaicenia bawimy się w baloniki, które "pękają".

Całuski - usta układamy w "ciup" i cmokamy posyłając do siebie buziaki.

Niejadek - usta wciągamy w głąb jamy ustnej.

Zmęczony konik - parskanie wargami.

Podwieczorek pieska - chwytanie ustami drobnych cukierków, chrupek, kawałków skórki chleba, itp.

Kto silniejszy? - napinanie warg w pozycji rozciągniętej. Dwie osoby siedzące naprzeciw siebie trzymają ustami kartkę papieru i każdy ciągnie w swoją stronę. Uwaga - dajmy dziecku szansę wygrania zawodów.

Rybka - powolne otwieranie i zamykanie warg tworzących kształt koła, zęby "zamknięte"

Świnka - wysuwanie obu warg do przodu, udając ryjek świnki.

Wąsy - wysuwanie warg jak przy wymawianiu u, położenie na górnej wardze słomki lub ołówka i próby jak najdłuższego utrzymania.

Drzwi do domu - buzia to domek krasnoludka, a wargi to drzwi do domku. Pokaż jak wargi ściągnięte do przodu, otwierają się i zamykają.

Straż pożarna - wyraźne wymawianie samogłosek w parach: e o, i u, a u

Suszarka - utrzymywanie przy pomocy warg słomki, wciąganie powietrza nosem, wydychanie przez słomkę na dłoń (odczuwanie ciepłego powietrza).

Pojazdy - naśladowanie poprzez wibrację warg warkotu motoru, helikoptera. itp.

 

Ćwiczenia usprawniające język (pionizacja)

Dotykamy palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je "zaczarowanym miejscem", "parkingiem" itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.

Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu rodzynek, pastylek pudrowych, cukierków halls (z wgłębieniem w środku) itp.

Zlizywanie nutelli, mleka w proszku itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.

Konik jedzie na przejażdżkę - naśladowanie konika stukając czubkiem języka o podniebienie, wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania.

Winda - otwórz szeroko buzię, poruszaj językiem tak, jakby był windą - raz do góry, raz do dołu.

Karuzela - dzieci bardzo lubią kręcić się w koło, twój język także. Włóż język między wargi a dziąsła i zakręć nim raz w prawą, raz w lewą stronę.

Chomik - wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.

Młotek - wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.

Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, najdalej jak potrafisz.

Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

 

Ćwiczenia żuchwy

Zamykanie i otwieranie domku - szerokie otwieranie ust, jak przy wymawianiu głoski a, zęby są widoczne dzięki rozchylonym wargom.

Grzebień - wysuwanie żuchwy, zakładanie i poruszanie dolnymi zębami po górnej wardze. Cofanie żuchwy, zakładanie i poruszanie górnymi zębami po dolnej wardze i brodzie.

Krowa - naśladowanie przeżuwania.

Guma do żucia - żucie gumy lub naśladowanie.

 

Ćwiczenia podniebienia miękkiego

Zmęczony piesek - język wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami.

Chory krasnoludek - kaszlenie z językiem wysuniętym z ust.

Balonik - nabieranie powietrza ustami, zatrzymanie w policzkach, następnie wypuszczanie nosem.

Biedronka, parasol, sukienka itp. - przysysanie kolorowych kółeczek poprzez wciąganie powietrza przez rurkę i przenoszenie na obrazek biedronki...

Śpioch - chrapanie na wdechu i wydechu.

Kukułka i kurka - wymawianie sylab:

ku - ko, ku -ko,

uku - oko, uku - oko,

kuku - koko, kuku - koko

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania grafika logopeda

 

 

  • Deklaracja dostępności

    Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Informacja RODO/ Regulaminy/ Procedury

    1. Klauzula informacyjna dla rodziców

    2. Statut i regulaminy przedszkola

    3. Informacja dotycząca cyberbezpieczeństwa

  • Szybki kontakt

    tel/fax: 12 285-83-50
    e-mail: przedszkole.wegrzce@zielonki.pl 

    Sekretariat:  poniedziałek-piątek  7.00 - 15.00

CMS by Quick.Cms| Projekt: StudioStrona.pl