Czcionka: A A+ A++
Kontrast: wersja domyslna wersja kontrastowa
Godło Polski Biuletyn informacji publicznej BIP
  • Z życia przedszkola...

    Wydarzenia 2023/2024

    Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji w aktualnościach :)

  • Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024

    Informacje dotyczące rozpoczęcia roku szkolnego 2023/2024

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

 

Zajęcia z pedagogiem specjalnym prowadzone są przez mgr Iwonę Koszot, odbywają się one we wtorki i środy od 7.30 do 12.00.

 

Zadania pedagoga specjalnego skupiają się na udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pedagog specjalny odpowiedzialny jest za rozwiązywanie problemów wychowawczych oraz dydaktycznych dzieci uczęszczających do przedszkola. Wspiera nie tylko dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności czy posiadające szczególne potrzeby edukacyjne. Dąży do tego, aby środowisko było sprzyjające dla każdego ucznia; na przykład określa, jaki sprzęt i materiały dydaktyczne należy wykorzystywać, aby były one kompatybilne z możliwościami i potrzebami dzieci.

Pedagog specjalny wspiera również kadrę nauczycielską, na przykład w dostosowywaniu swoich metod pracy oraz materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb dzieci, wspiera także rodziców dzieci, które doświadczają problemów edukacyjnych bądź wychowawczych. Współpracuje także z innymi podmiotami objętymi przepisami o organizacji oraz udzielaniu tej szczególnej formy pomocy (m.in. z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, MOPS-em, kuratorem sądowym).

 

Zakres obowiązków pedagoga specjalnego w Przedszkolu Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. wprowadza zmiany w rozporządzeniu z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

 

Do zadań pedagoga specjalnego w Przedszkolu, należy w szczególności:

1. współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi

specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w:

a) rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji

działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola

oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności

osobom ze szczególnymi potrzebami,

b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem

indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych

dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz

przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i

ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci,

d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków

dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne,

odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz

możliwości psychofizyczne dziecka;

2. współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu

edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia

specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3. wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich

funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego

uczestnictwo w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z

dzieckiem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i

edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dzieci;

4. udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom uczniów i

nauczycielom;

5. współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami

psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi

przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pomocą nauczyciela,

pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny);

6. przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego

nauczycieli przedszkola w zakresie wymienionych wyżej zadań.

  • Deklaracja dostępności

    Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Informacja RODO/ Regulaminy/ Procedury

    1. Klauzula informacyjna dla rodziców

    2. Statut i regulaminy przedszkola

    3. Informacja dotycząca cyberbezpieczeństwa

  • Szybki kontakt

    tel/fax: 12 285-83-50
    e-mail: przedszkole.wegrzce@zielonki.pl 

    Sekretariat:  poniedziałek-piątek  7.00 - 15.00

CMS by Quick.Cms| Projekt: StudioStrona.pl